maandag , 2 januari 2017
Home » Artikelen » Geen toeval
Geen toeval

Geen toeval

Zinvol toeval gebeurt me als ik afgestemd ben op het groter geheel. Ofwel als ik de ‘whispers of the universe’ opvang, zoals iemand toeval po√ętisch benoemt, als reactie op mijn blog.
Door in afstemming te zijn met mijzelf lijken er ook toevallige gebeurtenissen plaats te vinden. Maar die blijken dan toch goed verklaarbaar te zijn, juist vanuit het afgestemd zijn.

Niet zo toevallig
In een bepaalde periode had ik behoefte aan het dagelijks eten van stroop, noten en gedroogde abrikozen, terwijl ik die normaal nooit zo eet. Voor mij onverklaarbaar, maar ik gaf eraan toe. Totdat de huisarts me vertelde dat ik bloedarmoede had. Toen ik me hierin verdiepte, bleek dat stroop, noten en gedroogde abrikozen goede natuurlijke ijzerbronnen zijn. Ik heb dit ijzertekort dus ‘vanzelf’ proberen aan te vullen, zonder dat ik bewust wist dat ik een ijzertekort had. Niet zo toevallig dus.

Mijn passies liggen op het gebied van marketingcommunicatie en coaching. Ik heb nooit goed begrepen hoe ik deze twee vakgebieden aan elkaar kon verbinden. Totdat gisteren mij ineens duidelijk werd dat juist ‘verbinding’ beide met elkaar verbindt. Dit inzicht kreeg ik toen ik mijn Linkedin-profiel beschreef aan de hand van de vragen: Wie ben ik, wat is mijn missie, waar geloof ik in, waar ligt mijn kracht? Ineens begreep ik dat het niet zo toevallig is dat deze twee vakgebieden mij aanspreken. Niet alleen personen, maar ook organisaties staan vol in hun kracht als zij vanuit authenticiteit streven naar een hoger doel. Van daaruit zijn zij in verbinding met anderen en kunnen zij langdurige (klant)relaties opbouwen. Dit is ook – niet toevallig – de kernboodschap van de opleiding die ik nu volg over online marketing bij Lectric.

WIE BEN IK?
In mijn leven staat verbinding centraal. Dit komt tot uiting via mijn twee passies: communicatie en coaching. Niet alleen door zelf in verbinding te zijn, maar ook door anderen (organisaties) vanuit authenticiteit in verbinding te brengen met de wereld om hen heen.

WAT IS MIJN MISSIE?
Ik wil iedereen inspireren bij het ontwikkelen van hun authentiek leiderschap en hen helpen bij het realiseren van hun missie. Zowel bij hun persoonlijke missie (via coaching) als bij de missie van hun organisatie (via marketingcommunicatie).

Een reactie

  1. Hoi Karin,

    Mooi geschreven weer. Ik denk dat je je persoonlijke missie goed verwoord hebt zover als ik je ken. Ik ervaar in elk geval het coaching gedeelte binnen de opleiding die we samen volgen. Met jouw inzichten en de vragen die je stelt krijg ik betere antwoorden.
    Grtz, Robin

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

*

17 + 19 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>